Tere, head klubiõed!

Aasta 2022 hakkab lõppema. Aasta, mil algas sõda Euroopas.

23. veebruari koosoleku lõpus soovisime üksteisele toredat vabariigi aastapäeva.

24. veebruari hommik tõi uudised, mis tundusid uskumatud. Jah, Ukrainas oli sõda kestnud juba 8 aastat, aga see oli kuidagi nii kaugel. Kui palju me tegelikult seda jälgisime…See, mis toimus 24. veebruaril, muutis kõik, lõi segi kogu meie maailma. Tundus siis ja ikka veel, et see ei ole reaalne. Ei ole võimalik selline sõda Ukrainas.

Me teame ajaloost kui raske on alustada elu teises riigis. Hoolivus aitab leevendada seda muret ja valu, mille eest põgeneti. Heatahtlikkus vähendab kodumaaigatsust.

Oma heategevuskontserdi tulu otsustasime kasutada Ukraina sõjapõgenikest laste ja emade aitamiseks.

Koos on kergem aidata. Aitasime Tähtvere Avatud Naistekeskusel koguda raha Ukraina abistamiseks läbi Mondo ning sõduritele termopesu ostmist.

Aitäh kõigile, et aitate!

Meie uus Zonta aasta algas juba juunis.

4. juunil anti Viljandis üle Eesti Zonta klubide auhind “Zonta tunnustab”. Sel aastal sai auhinna kunstnik Flo Kasearu, kes on pikkade aastate jooksul kandnud inimeste teadvusesse Zonta väärtuste ja tegevusega seonduvat: vabadust, naiste rolli ühiskonnas ning põhiliselt naistevastase vägivalla olemust.

Juunis toimus Zonta International kongress Hamburgis. Oli väga huvitav osaleda kongressil. Olla koos teiste zontadega, neid tundma õppida. On hea teada saada, millega tegelevad zontad üle maailma.

Augustis kohtusime meie roosipeenra juures. Tähistasime klubi sünnipäeva mõnusa koosviibimisega. Meie roosipeenar on ära võlunud Jaan Tõnissoni Seltsi liikmed. Jaan Tõnissoni 154. sünnipäeva tähistamisel 22. detsembril tänati jälle meie klubi selle kingituse eest.

Septembris olime Oslos. Oli huvitav kogemus juhtida klubi koosolekut sõidul teel Riiga. Algselt oli meil plaanis külastada Zonta Oslo klubi. Kuna neil oli piirkonnakoosolek, ei saanud nad meid vastu võtta.  Ühised reisid ei ole lihtsalt tutvumine kohtadega, vaid reisil näed klubikaaslasi teistmoodi. Klubi ei ole ainult koosolekud ja heategevus. Klubi on ka puhkus, reisid, koosveedetud mõnus aega ja naer.

Septembri koosolekul olid külas 2022. aasta Zonta rahvusvahelise stipendiumi Young Women in Public Affairs saaja Kertu Birgit Anton, Zonta International District 20 Finland and Estonia kuberner Merja Ora ning zontad Pärnust ja Viljandist.

Oktoobris osalesime piirkonna koosolekul Seinäjoel Soomes.

Oktoobrikuu klubi koosoleku külaliseks oli kirjanik Lauri Räpp. Tema viimane raamat “Lihtsate asjade tähtsus” on võitis 2021. aasta lugejate lemmiku tiitli luuleraamatute kategoorias.

25. novembri on ÜRO Peaassamblee nimetanud rahvusvaheliseks naistevastase vägivalla vastu võitlemise päevaks, mille tunnusvärv on oranž. Seepärast värvuvad hooned üle maailma oranžiks. Ka ZI-s toimuvad 10 päeva “Zonta says NO” aktsioonid. Zonta naised kannavad sel päeval oranži jne. Meie klubi eestvõttel ühinesid selle aktsiooniga sel aastal Tartu Linnavalitsus, teater Vanemuine, Lõunakeskus ja Elva Kultuurikeskus. Novembri koosolekul oli meil kõigil midagi oranži.

Novembrikuu koosolek andsime koos Tartu Kultuurkapitaliga üle meie klubi stipendiumi lähisuhtevägivallaga tegelejale. Stipendiumi sai noor uurija Nora Kurik.

Sügisel võtsime vastu otsuse, et klubi ei osale Tartu jõululaadal. Oleme tellinud müügiks ehted ja sokid. Mõned ehted saime müüa Hamburgi kongressil. Kahjuks mõjutas meie ehete müüki sõda. Sokke müüsime nii Hamburgis kui ka Seinäjoel. Otsustasime, et jõulukuus ostab iga Tartu klubi zonta vähemalt 2 paari sokke ning olemegi saanud raha, mida kasutada heategevuses.

Detsembris saab veel osta järgmise aasta heategevuskontserdi pileteid soodsamalt. Kasutage seda võimalust!

Koos Mairega kirjutasime Ukraina laste abistamiseks projekti Iirimaale. Detsembris tuli otsus Iirimaalt. Haven Horizons soovib aidata meie klubi kaudu toetada Ukraina laste haridust.

2. detsembril saime kokku Tammuri talus. Vaatasime möödunud aastale, tegime kokkuvõtteid.

2020-2022 Zonta International president Sharon Langenbeck võrdles Hamburgi konverentsil Zonta Internationali laevaga merel. Viimase kahe aastaga kaotas organisatsioon 10% oma liikmetest.  Põhjuseid on mitmeid. Nüüd on Zonta laeval vähem inimesi, on raskem seilata tormisel merel. Kui tahame edasi liikuda, on vaja uusi liikmeid, et täita puuduvad augud, et laev liiguks kindlalt edasi.

Ka meie klubis toimusid lahkumised ja liitumised.

1. aastal lahkusid klubist Maia ja Egne. Aitäh, et olite meie toredad kaaslased ja sõbrad!

Meiega liitusid Anne, Krista, Marianne, Lea ja Karmen. Aitäh teile, et otsustasite meiega ühineda ning te soovite järgida Zonta väärtusi.

Öeldakse, et kui tahame riigina toimida, peame austama ja hoolima igast inimesest, igat ametit. Igaüks annab oma panuse riigi toimimisse. Olgu see koristaja, bussijuht, õppejõud või president.

Samamoodi toimub ka meie klubis. Me kõik oleme erinevad, me kõik osaleme klubi ettevõtmistes vastavalt oma võimalustele.

Aitäh teile kõigile selle eest! Meie laev (või riik) liigub kindlalt edasi.

Ilusaid Jõulupühi ja tegusalt uude Zonta aastasse!